Erdélyi keresztények: EGÉSZSÉGÜNK érdekében...ÉLETET MENTHET A MEDITERRÁN ÉTREND

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 928 fő
  • Képek - 14321 db
  • Videók - 3504 db
  • Blogbejegyzések - 10444 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 53 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 928 fő
  • Képek - 14321 db
  • Videók - 3504 db
  • Blogbejegyzések - 10444 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 53 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 928 fő
  • Képek - 14321 db
  • Videók - 3504 db
  • Blogbejegyzések - 10444 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 53 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 928 fő
  • Képek - 14321 db
  • Videók - 3504 db
  • Blogbejegyzések - 10444 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 53 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A mediterrán étrendet a hosszú élet titkának, vagy életmentő diétának is mondják. A mediterrán országok egykori, jellegzetes táplálkozási szokásait nevezték el mediterrán étrendnek.

 

Jótékony élettani hatásaira akkor figyeltek fel, amikor 1948-ban a görög kormány megbízta a Rockefeller Alapítványt, mérje fel a krétai lakosság egészségügyi, gazdasági és szociális helyzetét, hogy az akkor elmaradottnak számító szigetet testre szabott felzárkóztatási programmal fejleszthesse.

A felmérés szerint, bár a sziget gazdaságilag valóban nehéz helyzetben volt, az átlagéletkor és az átlagos egészségi állapot kiemelkedően jónak minősült a régió adataihoz képest. Az emberek sokáig éltek, kevés volt az infarktus, a daganatos megbetegedés és a túlsúlyos ember. A csodálatra méltó eredmények hátterében egyértelműen a táplálkozási szokások álltak.

 

Miből áll az étrend?

 

Sok kenyér, rizs, tészta

 

Első hallásra talán furcsának hangzik, hogy a sok elfogyasztott tészta ellenére a déli országok népei nem híznak el. A titok a durumtésztában rejlik. Különösen jellemző Olaszországra, hogy durumtésztát fogyasztanak, amelynek rosttartalma 15 százalékos.

A rostok segítik az emésztést, és elengedhetetlenül fontosak a gyomor- és béltraktus egészséges működéséhez. Arról nem is beszélve, hogy ha 10 dkg tésztát megfőzöl, az 300 dkg-ra duzzad, de kalóriatartalma nem növekszik. Így 300 g tészta mindössze 350 kalóriát tartalmaz, azaz ideális vacsorát jelenthet.

 

Zöldségek, gyümölcsök minden mennyiségben 

 

A mediterrán országok lakói egy évben átlagosan 200 kg zöldséget és 120 kg gyümölcsöt fogyasztanak. Ez egyrészt a testsúly megőrzésében, másrészt magas rost- és vitamintartalmának köszönhetően a szervezet egészségének megtartásában segít. A gyümölcsök antioxidáns hatása olyan súlyos betegségektől is megvédhet, mint például a daganatos megbetegedések.

 

Olívaolaj

 

Délen az emberek egy évben átlagosan egy egész liter extra szűz olívaolajat fogyasztanak el, élvezve annak minden jótékony egészségügyi hatását. 

 

Az olívaolaj megvédi az érrendszert az elmeszesedéstől, amely a középkorúak igen gyakori problémája.

Megakadályozza, hogy a zsírok lerakódjanak az erekben, és csökkenti a vér koleszterinszintjét – ezek a szívroham elsődleges okozói.

Antioxidáns hatása révén gátolja a sejtek oxidációját, s ezzel hatékony védelmet nyújt a daganatos betegségek ellen.

Segít megelőzni a magas vérnyomás és a vérrögök kialakulását, azaz a trombózist, mely akár halálhoz is vezethet.

 

Vigyázz!

Nem minden olívaolaj az, aminek látszik! Ha nem szeretnéd, hogy megtévesszenek a boltok, kattints ide, és olvasd el, melyik a valóban egészséges olívaolaj.

 

Hal vagy hús?

 

Mivel az említett országok mind tenger mellett fekszenek, a lakosság halfogyasztása jóval nagyobb, mint hazánkban. Gyakorlatilag mindennap esznek tengeri halakat, kagylókat, csigákat, míg húst – különösen vörös húst – csak jóval ritkábban: hetente egyszer. A rendszeres halfogyasztás pedig bizonyítottan a felére csökkenti az infarktuskockázatot a rendszeres húsfogyasztással szemben.

 

Vörösbor

 

Mára már bizonyították, hogy a mérsékelt vörösborfogyasztás egészséges. A mérsékelt jelen esetben napi egy decit jelent. A borban található flavonoidok ugyanis serkentik az úgynevezett jó koleszterin – HDL – képződését, és megakadályozzák az érelmeszesedést, a koleszterin lerakódását az érfal belsejében. A bor továbbá gátolja a vérlemezkék összecsapódását, azaz a vérrögképződést, amelyből infarktus is kialakulhat.

 

„Az eredmények klinikailag relevánsak a közegészségügy szempontjából, a mediterrán étrend betartására ösztönöznek a főbb krónikus betegségek megelőzése érdekében” – írták a Firenzei Egyetemről Franceso Sofi tápanyagkutató és munkatársai. Sofi és csapata 12 nemzetközi tanulmányt nézett át, melyben több mint másfél millió ember adatai szerepeltek.

 

Táplálkozási szokásaikat 3-18 éven át követték nyomon. Ennek alapján a következő számszerűsített tanulságot vonták le:

Azoknak, akik a mediterrán étrend szerint táplálkoznak, 9 százalékkal kisebb az esélyük a szívbetegségekre, 13 százalékkal kevesebben betegszenek meg Parkinson- és Alzheimer-kórban, és a rák is 6 százalékkal ritkábban támadja meg őket, mint azokat, akik nem ennyire kitartók.

http://www.otvenentul.hu/

 

 

network.hu

 

Címkék: egészségünk érdekében...

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Miclausné Király Erzsébet 16 órája új videót töltött fel:

Miclausné Király Erzsébet 16 órája új képet töltött fel:

Advent_a_korhazban-002_2111291_1683_s

Rádiné Zsuzsa 18 órája új képet töltött fel:

Gyorgy_viktoria_klara_advent-002_2111289_6670_s

Miclausné Király Erzsébet írta 20 órája a(z) Sóhajok ,Imádságok fórumtémában:

Istenünk, irgalmas Atyánk! Teremts a mi szívünkben ...

Miclausné Király Erzsébet írta 20 órája a(z) Cseri Kálmán ígehirdetései : KEGYELEM HARMATJA fórumtémában:

A sorsdöntő de ...de a te szavadra mégis kivetem a ...

Miclausné Király Erzsébet 20 órája új blogbejegyzést írt: GYERTYAGYÚJTÁS

Rádiné Zsuzsa 20 órája új blogbejegyzést írt: Lehet, hogy ilyen egyszerű

Miclausné Király Erzsébet 20 órája új blogbejegyzést írt: Isten iránti szeretet

Miclausné Király Erzsébet írta 21 órája a(z) Ige a mai napra képhez:

Ige_a_mai_napra-311_2111267_2458_s

Atyám, köszönöm Fiadban kapott ajándékodat, ...

Miclausné Király Erzsébet 21 órája új képet töltött fel:

Ige_a_mai_napra-311_2111267_2458_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu