Erdélyi keresztények: ÖRÖK SZERETET

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Tizenegy, vagy talán tizenkét éves voltam, mikor legjobb gyerekkori barátommal nekivágtunk, hogy megmásszuk Pécsett a tettyei sziklákat.

A – mintegy 20-30 m magas – sziklatömb tetején a város egyik képzőművészeti büszkesége magasodik, egy életnagyságú (vagy még annál is nagyobb) kereszt, rajta a megfeszített Krisztus (Rétfalvi Sándor alkotása, 1969).

Bátran vágtunk neki a meredélynek (minden biztonsági kötél nélkül), és utunk első felében ügyesen vettük az akadályokat. A szikla repedései létraként szolgáltak, melybe hol belekapaszkodva följebb húztuk magunkat, hol pedig a lábunkkal megtámasztottuk magunkat.

Körülbelül a szikla közepe táján lehettünk, mikor pillanatok alatt elsötétedett az ég, majd hatalmas nyári zápor kerekedett.

Teljesítményünk fölötti öröm hamar halálfélelembe csapott át. A vizes sziklák síkossá váltak, és hol a kezünk, hol a lábunk csúszott le róla. Megpróbáltunk visszafordulni, de az még veszedelmesebbnek tűnt, mint a fölfele menet. Így hát zuhogó esőben folytattuk hegymászásunkat, kétségbeesetten keresve a biztos fogódzókat. Mindkettőnket a sírás környékezett.

Nem sokszor imádkoztam olyan buzgón isteni gondviselésért, mint azokban a nehéz pillanatokban. Már magam sem tudom hogyan, de valahogy fölértünk, és az első dolog, amit megpillantottunk, az a feszület volt.

Mindketten éreztük, hogy ott valami rendkívüli dolog történt. Csurom vizesen, átfázva, remegő lábakkal elvonszoltuk magunkat a csúcstól párszáz méterre emelkedő Havihegyi templomig, és ott – az ajtó zárva lévén – leültünk a lépcsőre, és megköszöntük Istennek, hogy megmentette az életünket. Bár nem ezeket a szavakat használtuk, de akár ezt a jeremiási igét is idézhettük volna:

„A messzeségben” – mikor kilátástalan volt a helyzetünk a szikla közepén a zuhogó esőben – „is megjelent az Úr:” – Rétfalvi Sándor alkotásában – Örök szeretettel szerettelek, azért vontalak magamhoz hűségesen” – és tényleg, mintha Isten keze húzott volna magához, hogy semmi bajunk ne essék.

Így mondtam le tizenegy-tizenkét éves koromban hegymászó karrieremről, hogy inkább Isten örök szeretetének kifürkészésére adjam a fejem…

Árvai  Tamás

„A messzeségben is megjelent az Úr: Örök szeretettel szerettelek, azért vontalak magamhoz hűségesen.”

Jeremiás próféta könyve 31:3

network.hu

Címkék: történet

Rádiné Zsuzsa üzente 9 éve

Ó, sok gonddal, bajjal küszködök én, Uram,
De Te felkarolod szolgádat, csak Te vagy oltalmam!
Sok nehézség vár utamon,
De nem egyedül kell végigjárnom.
Vezérelsz, fogod kezem,
Ahogyan Igédben megígérted.
Ez a reménység éltet,
Hogy magamra nem hagysz engem!

Te szítod szívemben a hit - lángot,
Odafentről adsz erőt, bátorságot.
Hogyha meggondolom, arra jutok,
Hogy én olyan boldog vagyok!
Lelkemet felüdíted,
Szívemet megörvendezteted,
Sebeimet gyógyítod,
Imáimat meghallgatod!

Ó, áldott, áldott, Uram, a Te neved,
Számomra is elég a Te kegyelmed,
Hordoztad értem a nehéz keresztet,
Eltörölted sok vétkemet.
Amíg Jézus van velem,
Az én Megváltóm, Mesterem,
Nem kell megijednem,
Senkitől sem kell rettegnem!

2010.

Skarba Adrianna: AZ ÚR VAN VELEM c. versével köszönöm meg ezt a hitet erősítőelbeszélést !