Erdélyi keresztények: EGÉSZSÉGŰNK ÉRDEKÉBEN...A konyhában nyújthatod hosszúra az életed

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 746 fő
  • Képek - 9348 db
  • Videók - 3549 db
  • Blogbejegyzések - 9252 db
  • Fórumtémák - 45 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 746 fő
  • Képek - 9348 db
  • Videók - 3549 db
  • Blogbejegyzések - 9252 db
  • Fórumtémák - 45 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 746 fő
  • Képek - 9348 db
  • Videók - 3549 db
  • Blogbejegyzések - 9252 db
  • Fórumtémák - 45 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek keresztény közösségünk honlapján!

http://erdelyikeresztyenek.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 746 fő
  • Képek - 9348 db
  • Videók - 3549 db
  • Blogbejegyzések - 9252 db
  • Fórumtémák - 45 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
Erdélyi keresztények-HATÁROK NÉLKÜL vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A következőkben nem a hosszú élet receptjét, csupán néhány hozzávalóját adjuk meg. Te döntöd el, mit sütsz ki belőle!

Futaki Balázs

 

 

 

 

Régóta tudjuk, hogy egy ember táplálkozásából az ízlésére és a várható élettartamára is lehet következtetni. Íme, a hosszú élet legfontosabb hozzávalói, kilenc tételben.

 

1. Étkezz rendszeresen, 2-3 óránként, naponta 5 alkalommal!

 

Ha az egy napra javasolt szénhidrátmennyiséget több étkezésre szétosztod, az egy-egy étkezésre elfogyasztott mennyiség csökken. Ezzel megelőzhető az inzulinrezisztenciában jellemző, hirtelen fellépő, édesség iránti vágy is. Javasolt tehát, hogy minden étkezésed tartalmazzon szénhidráttartalmú nyersanyagot! A napi 5 alkalomra szétosztott étkezéssel növelheted a szellemi koncentrációt, megelőzheted a fejfájás és a különböző emésztőrendszeri megbetegedések kialakulását.

 

2. Figyelj oda az egyszerre elfogyasztott szénhidrát mennyiségére!

 

A reggelit semmiképp se hagyd ki. A nap folyamán ebédre fogyaszd a legtöbb szénhidrátot, ezt kövesse a vacsora, majd a reggeli és végül a kisétkezések szénhidráttartalma. Amennyiben a szénhidrát-anyagcsere zavara mutatható ki, javasolt az egyes étkezések szénhidráttartalmának meghatározása.

 

3. Részesítsd előnyben az alacsony glükémiás indexű (GI) táplálékokat!

 

A glükémiás index azt mutatja, hogyan reagál a vércukorszint egy adott ételfajta adott mennyiségének elfogyasztására:

 

A glükémiás indexet növeli:

 

hántolás, pelyhesítés, puffasztás, extrudálás, aprítás, turmixolás, reszelés;

a szénhidrátok bevitele vizes oldatban, amely miatt kevésbé javasolt például a gyümölcslé a nyers gyümölccsel szemben.

A glükémiás indexet csökkenti:

 

nagy amilóztartalom (például a basmati rizsnek alacsonyabb a GI-értéke, mint a jázminrizsnek, mivel több amilózt tartalmaz);

rövid ideig tartó hőközlés: párolás, hirtelensütés (pl. az „al denté-re” főzött tésztának kisebb a vércukoremelő képessége, mint a túlfőzöttnek);

megfelelő konyhatechnológia: minél kevésbé dolgozol fel egy nyersanyagot, annál alacsonyabb a GI-e (pl. burgonyapüré helyett a petrezselymes burgonya javasolt);

magas élelmirost-tartalom: remek rostforrások például a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek és a hüvelyesek (lenmag, bab, csicseriborsó);

szénhidrátokkal egyidejűleg fogyasztott fehérje és zsiradék: a szénhidrátok mellett fogyasztott fehérje és zsiradék lelassítja a keményítő megemésztésének folyamatát;

szerves savak: bizonyos mennyiségű sav csökkenteni tudja a GI-értéket, mivel lassítja a szénhidrátlebomlást (pl. kovászban található savak vagy ecet keményítőtartalmú étellel fogyasztva).

4. Csökkentsd a cukor fogyasztását!

 

Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer egyél édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között! Válaszd a tej- vagy gyümölcsalapú édességeket!

 

5. Csökkentsd a napi összes zsiradékfogyasztást!

 

Fontos, hogy étrended az egészséges táplálkozásban javasolt 30 energia% zsírmennyiséget ne haladja meg! Válaszd az alacsony zsírtartalmú alapanyagokat, ételkészítéskor az energiaszegény technikákat részesítsd előnyben, hagyományos rántás helyett kefires, tejes habarást, száraz rántást olaj nélkül stb., párolj minimális mennyiségű olajat felhasználva, bő zsírban vagy olajban sütés helyett használj alufóliát, sütőzacskót!

 

6. Növeld az étkezések rosttartalmát!

 

Az étkezések során bevitt nagyobb mennyiségű rost (zöldség-, salátafélék, teljes kiőrlésű gabonafélék) képes a cukrok felszívódását jelentősen lassítani, így a vércukorszint-emelkedést mérsékelni. Ennek érdekében részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, minél több étkezéshez fogyassz valamilyen zöldséget (amikor lehet, nyersen), az ételek lazításához pedig rizs és zsemle helyett használj például barna rizst, zabpelyhet, búza- vagy zabkorpát!

 

Tippek a napi javasolt rostbevittel fedezésére (27–40 g)

Reggelire: 1 db közepes paradicsom, 2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér

Tízóraira: 1 db közepes alma, 2 közepes evőkanál zabpehely

Ebédre: ½ adag pároltzöldség-köret, ½ adag barna rizs

Uzsonnára:1 db közepes körte

Vacsorára: 1 db közepes zöldpaprika, 2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér

7. Csökkentsd a napi elfogyasztott só mennyiségét!

 

Az OÉTI által végzett reprezentatív lakossági táplálkozási felmérés adataiból tudjuk, hogy a sóbevitel a nőknél az ajánlott érték (napi 5 g, ami egy teáskanálnak felel meg) több mint kétszerese.

 

8. Figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitelre!

 

Ahhoz, hogy a megnövelt rostbevitel ne okozzon székrekedést, fogyassz el napi legalább 2 liter folyadékot. Feltétlenül tartsd szem előtt, hogy 1 dl tej 5 g, míg egy átlagos 100 százalékos gyümölcslé 10 g szénhidrátot tartalmaz, ezért szomjoltásra a víz a legalkalmasabb.

 

9. Mozogj rendszeresen!

 

Tudtad?

A mozgás időtartama, ha most kezded az aktívabb életmódot, fokozatosan növelendő 15-20 percről.

A napi mozgás szakaszokban is hatékony, ha egy-egy szakasz legalább tíz percig tart.

A mozgás intenzitását tekintve a legegyszerűbb kontroll az életkorból számított munkapulzus. Kiszámításához 220-ból vond le az életkort (években), ezt a számot szorozd meg 0,6-0,8-cal, hogy megkapd az életkorodnak megfelelő pulzustartományt!


Címkék: egészségűnk érdekében

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Miclausné Király Erzsébet 5 órája új blogbejegyzést írt: Mi az a ,,FELFÜGGESZTETT" ?

Miclausné Király Erzsébet 5 órája új képet töltött fel:

Ados_2031229_7447_s

Miclausné Király Erzsébet 5 órája új képet töltött fel:

Figyelnek_2031228_2708_s

Miclausné Király Erzsébet 5 órája új képet töltött fel:

Amen-054_2031227_6895_s

Miclausné Király Erzsébet írta 5 órája a(z) Ige a mai napra képhez:

Ige_a_mai_napra-048_2031138_7592_s

Köszönöm Uram, hogy bizalommal fordulhatok...

Miclausné Király Erzsébet 5 órája új képet töltött fel:

Ma_aprillis_23_a_konyv_napja_2031226_8311_s

schrancz Erika írta 10 órája a(z) SZÉP versek fórumtémában:

Hajnalfény ... - Lágyan leng a szellő Madár dúdolja búcsúját,...

Rádiné Zsuzsa 12 órája új képet töltött fel:

Papp_akos_a_negyfele_talaj_2031151_5169_s

Miclausné Király Erzsébet írta 17 órája a(z) ,,Föl barátim!''- keresztény ének ,Füle Lajos verseivel videóhoz:

Bízzatok, mert Jézus eljön, ő a fővezér, Zengje ajkunk: hozzád ...

Miclausné Király Erzsébet írta 17 órája a(z) Ima fórumtémában:

Hálásan köszönjük, drága Megváltónk, hogy mindez ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu